Ką daryti, jeigu bankas užšaldė banko sąskaitą? Žingsniai ir teisės
Ką daryti, jeigu bankas užšaldė banko sąskaitą? Žingsniai ir teisės
Reklama
Netikėtai sužinojai, kad tavo banko sąskaita užšaldyta? Tai gali būti rimtas ir stresą sukeliantis įvykis, ypač jeigu nesupranti, kodėl taip atsitiko. Banko sąskaitos užšaldymas gali būti susijęs su įvairiomis priežastimis – nuo teisinių problemų iki saugumo priemonių. Tačiau svarbiausia žinoti, ką daryti ir kokios yra tavo teisės šioje situacijoje.
Šiame straipsnyje paaiškinsime, kodėl bankai užšaldo sąskaitas, ką daryti, jei tavo sąskaita užšaldyta, ir kokias teises turi šiuo atveju.
Kodėl bankas gali užšaldyti sąskaitą?
Priežasčių, dėl kurių bankai gali užšaldyti sąskaitą, gali būti kelios. Pagrindinės yra:
1. Teisiniai veiksmai
Teismo sprendimas arba vykdymo išieškojimo veiksmai dėl skolų
Fiziniai asmenys gali turėti skolų, kurios kelia pavojų jų sąskaitoms
Antikorupciniai tyrimai arba teisėsaugos institucijų įsikišimas
2. Įtariama sukčiavimas
Jei bankas pastebi įtartiną veiklą – neįprastas pervedimus, nepažįstamus gavėjus, dideles pinigų sumas be aiškių priežasčių
3. Banko saugumo priemonės
Jei naudojama sąskaita pažeidžia banko sąlygų nuostatas arba susijusi su neteisėta veikla
Pavyzdžiui, sąskaita naudojama neteisėtiems pervedimams arba pinigų plovimui
4. Kliento prašymas
Klientas pats gali užšaldyti sąskaitą dėl saugumo priežasčių (pvz., praradus kortelę ar pinigus)
1 žingsnis: Sužinok priežastį
Jei bankas užšaldė tavo sąskaitą, pirmas žingsnis – susisiekti su banku ir sužinoti, kas lėmė šį sprendimą. Bankas privalo suteikti tau informaciją apie tai, kodėl sąskaita buvo užšaldyta ir kas yra pagrindinė priežastis.
Skambink į banko klientų aptarnavimo centrą
Apsilankyk banko skyriuje ir pasitikslink situaciją
💡 Svarbu: Jei tai susiję su teisėsaugos institucijomis, bankas gali negalėti suteikti visos informacijos, tačiau privalo informuoti tave apie pagrindinę priežastį.
2 žingsnis: Patikrink savo teisės ir sąlygas
Pagal Lietuvos ir Europos Sąjungos teisę, bankai privalo užtikrinti, kad klientai turėtų galimybę išspręsti problemas su užšaldytomis sąskaitomis. Tu turi šias teises:
Tavo teisės:
Teisė būti informuotam apie priežastį, kodėl sąskaita užšaldyta.
Teisė kreiptis į banką ir išsiaiškinti, kaip išspręsti problemą.
Teisė pateikti apeliaciją arba ginčyti banko sprendimą (ypač, jei užšaldymas susijęs su klaida).
Teisė prašyti sušalimo laikino sustabdymo, jei tai susiję su teisiniais veiksmais, kurie nėra galutiniai.
3 žingsnis: Apžvelk galimas išeitis ir veiksmus
1. Pateik dokumentus bankui
Jei tavo sąskaita buvo užšaldyta dėl skolų ar teisinių veiksmų, bankas gali reikalauti tam tikrų dokumentų, patvirtinančių, kad tu išsprendei problemas arba pasiekei susitarimą su kreditoriais.
2. Susitark su teisininkais
Jei sąskaita užšaldyta dėl teisinių veiksmų (pvz., teismo sprendimo), gali prireikti teisinių konsultacijų. Teisininkas padės tau suprasti savo teises ir pasiryžti tinkamiems veiksmams – kaip apeliuoti, atsiskaityti su kreditoriais arba užginčyti sprendimą.
3. Kreipkis į ombudsmeną
Jei manai, kad bankas pažeidė tavo teises (pvz., nesuteikė pakankamos informacijos apie užšaldytą sąskaitą), gali kreiptis į finansų ombudsmeną arba reguliuojančias institucijas, tokias kaip Lietuvos bankas.
4 žingsnis: Išspręsk sąskaitos atblokavimą
Jei sąskaita užšaldyta dėl klaidos, paprašyk banko atšalinti užšaldymą ir įsitikinti, kad visi reikalavimai yra išspręsti.
Jei tai teisėsaugos veiksmai, gali reikėti laukti teisinio sprendimo arba susitarti su teisėsaugos institucijomis.
Dažniausios klaidos ir kaip jų išvengti
❌ Nežinai, kodėl sąskaita užšaldyta? – Nedelsiant kreipkis į banką dėl aiškumo.
❌ Nežinai savo teisių? – Susipažink su banko sutartimis ir teise į apeliaciją.
❌ Neatsirado teisinės pagalbos? – Nesivaržyk kreiptis į advokatą, jei tai susiję su teisėsaugos veiksmais.
Greita atmintinė: Ką daryti, jei užšaldyta sąskaita
| Veiksmas | Veiksmų planas |
|---|---|
| Sužinoti priežastį | Susisiek su banku |
| Patikrinti teisės | Skaityti banko sutartis ir reguliavimus |
| Reikalauti dokumentų | Pateikti bankui prašomus dokumentus |
| Apeliuoti arba ginčyti | Pasitarti su advokatu arba kreiptis į ombudsmeną |
| Laikyti atsargiai teisėsaugą | Jei reikia – prisijungti prie teisinių procedūrų |
Apibendrinimas
Banko sąskaitos užšaldymas gali būti rimtas įvykis, tačiau žinant, ką daryti ir kokias teises turi, galima išspręsti situaciją. Pirmiausia, susisiek su banku ir išsiaiškink užšaldymo priežastis. Jei situacija susijusi su teisėsaugos institucijomis, pasitark su teisininkais, kad apsaugotum savo teises ir rastum sprendimus.
