Mercedes GLC defektas – patikrinkite iki kol netenka brangiai mokėti
Mercedes GLC defektas - patikrinkite iki kol netenka mokėti
Reklama
Mercedes GLC – tai vienas iš dažniausiai pasirenkamų prabangių miesto visureigių Europoje, pasižymintis komfortu, saugumu ir elegancija. Tačiau net ir šio segmento automobiliai turi specifinių trūkumų, kurie, laiku nepastebėti, gali kainuoti šimtus ar net tūkstančius eurų. Ši tema aktuali dabartiniams GLC savininkams ir visiems, planuojantiems tokį modelį įsigyti – laiku atlikus patikrą galima išvengti brangaus remonto.
Problemos aprašymas
Vienas iš dažniausiai aptariamų Mercedes GLC defektų – galinės ašies pakabos deformacija arba netolygus nusidėvėjimas, kuris dažnai pasitaiko 4MATIC (visų varančiųjų ratų) versijose. Ši problema gali pasireikšti nelygiu padangų dėvėjimusi, vibracija važiuojant ir pakabos „daužymu“ per duobes, net jei automobilis dar nėra senas.
Kitas pastebimas defektas – transmisijos valdymo programos klaidos, kurios dažniau fiksuojamos GLC 220d ir 250d modeliuose. Vairuotojai praneša apie lėtą pavarų perjungimą, „užlaikymą“ važiuojant į kalną arba netikėtus trūkčiojimus.
Realūs pavyzdžiai
1. Mindaugas iš Klaipėdos dalijasi, kad jo GLC 220d pradėjo „nelygiai dėvėti galines padangas“ vos po 35 000 km. Servise paaiškėjo, kad galinė pakabos geometrija buvo nežymiai pažeista, nors avarijų nebuvo – galimai konstrukcinis pakabos silpnumas.
2. Laura iš Vilniaus pasakoja, kad jos GLC 250d 2018 m. modelis staiga „ėmė trūkčioti pamažu akseleruojant“. Diagnostika parodė pavarų dėžės programinės įrangos sutrikimą, kurį reikėjo atnaujinti. Nors pats atnaujinimas kainavo tik apie 150 €, gedimas galėjo baigtis rimčiau, jei būtų ignoruotas.
Privalumai / sprendimai ir Trūkumai / rizikos
| Privalumai / sprendimai | Trūkumai / rizikos |
|---|---|
| Programinė įranga gali būti atnaujinta oficialiame servise | Trūkčiojimai gali sukelti papildomą transmisijos dėvėjimą |
| Galinės pakabos geometrija koreguojama atliekant profesionalią suvedimo procedūrą | Nepastebėtas pakabos pažeidimas lemia padangų dėvėjimą ir vibracijas |
| Laiku atlikus diagnostiką galima išvengti didelių išlaidų | Net ir naujiems modeliams pasitaiko šių problemų |
| Po atnaujinimo automobilis veikia sklandžiau, važiuoja komfortiškiau | Gamintojas nesiūlo prevencinio tikrinimo – vairuotojas turi imtis iniciatyvos |

Ekspertų įžvalgos
Specialistai, dirbantys su Mercedes modeliais, pabrėžia, kad GLC turi labai jautrią pakabą, kuri blogai reaguoja į netolygius miesto kelius:
„Tai automobilis, kuriam būtinas reguliarus važiuoklės suvedimas, kitaip net nedideli poslinkiai gali paveikti važiavimo kokybę. O transmisijos programinė klaida – dažnas svečias ir ją reikia gaudyti laiku.“
Be to, per anksti susidėvėjusios padangos ir nelygus važiavimas dažnai priskiriami netinkamai važiuoklės geometrijai, ne gamybos brokui – todėl svarbu viską dokumentuoti.
Patarimai
Jei pastebite nelygų padangų dėvėjimą – atlikite važiuoklės suvedimą kiekvieną sezoną, ypač po duobėtų kelių.
Atlikite transmisijos programinės įrangos tikrinimą kas 15 000–20 000 km arba kai pastebite trūkčiojimą.
Nepamirškite patikrinti ratų guolių ir šarnyrų – jie gali rodyti paslėptus pakabos pokyčius.
Rekomenduojama naudoti tik oficialų Mercedes servisą programinei diagnostikai ir atnaujinimams.
Prevencija
Kasmet atlikite važiuoklės patikrą: suvedimas, šarnyrai, guoliai, pakabos elementai.
Po žiemos ar duobių sezono – privalomas pakabos geometrijos patikrinimas.
Jei automobilis važiuoja „sunkiau“ nei įprastai – pirmiausia tikrinkite transmisijos valdymą.
Alyvos keitimas transmisijoje kas 60 000 km – net jei gamintojas rekomenduoja rečiau.
Pabaigai
Mercedes GLC – tai kokybės ir prabangos derinys, bet tik tol, kol jam skiriama tinkama priežiūra. Pakabos ir transmisijos defektai – vieni dažniausiai pasitaikančių šio modelio gedimų, tačiau laiku reaguojant jų galima išvengti. Investicija į prevenciją – tai sutaupytos išlaidos servise ir sklandesnis vairavimas kasdien.
