Naujos taisyklės Formulėje 1 nuo 2026 metų – kas keisis?

Formulė 1 trasų sąrašas – truputis apie kiekvieną iš jų
Reklama
2026 m. žymi vieną didžiausių techninių pertvarkymų Formulės 1 per paskutinius 50 metų. FIA inicijuoja paralelinį variklio, pakabos ir aerodinamikos reguliacijų atnaujinimą – norėdama sustiprinti varžybas, skatinti tvarumą ir pritraukti naujus gamintojus. Pažvelkime, kokie pokyčiai laukia ir kodėl jie tokie svarbūs.
Agresyvus hibridinis variklis ir 100 % tvarus kuras
-
Baterijos galia išaugs nuo 120 kW iki 350 kW – daugiau nei trigubai.
-
MGU-H (karšto oro generatorius) bus panaikintas, o vietoj jo – galingesnė MGU-K sistema, atnaujinta energijos atstatymo mechanizmu, dvigubinančiu pirmtaką .
-
Terminis variklis praras dalį galios (nuo ~550 kW iki ~400 kW), bet visų galių suma išliks panaši arba net didesnė, dėka bakteriškos galios .
-
Įvedamas 100 % tvarus kuras, suderintas su FIA siekiu iki 2030 m. pasiekti anglies neutralią Formulę 1 .
Pakabos ir kėbulo modernizacija
-
Masažinė lengvata: bolidų svoris sumažės ~30 kg – iki ~768 kg .
-
Matmenų kitimas: ilgis trumpėja 200 mm, plotis – 100 mm; grindų plotas – 150 mm mažesnis .
-
Downforce sumažės 30 % (anksč. siūlyta net 40 %), o pasipriešinimas – 55 % mažesnis – tai pagerins kovą artimoje distancijoje .
Aktyvi aerodinamika „X-mode“ ir „Z-mode“
-
DRS bus pakeistas aktyvios aerodinamikos sistema: valdomi priekiniai ir galiniai sparnai.
-
„Z‑mode“ – pakankamai sukimo kampo posūkiuose.
-
„X‑mode“ – sumažina pasipriešinimą trasoje, išlaisvindamas energiją ir palengvindamas lenkimus, panašiai kaip senasis DRS .
-
Taip pat įvedamas Manual Override Mode (MOM), suteikiantis papildomą 0,5 MJ energijos lenkimams iki ~337 km/h.
Saugesni bei ryškesni bolidai
-
Naujas dviejų fazių Front Impact Structure (FIS) padvigubina avarijų apsaugą.
-
Šoninė apsauga, rėmo stiprumas – padidintas iki 20 g.
-
GPS ir ERS indikatoriai – maršalui/min dialynai skaidrumui kritiniu momentu .
Ekonominis ir konkurencinis poveikis
-
Naujos taisyklės pritraukia gamintojus – Audi, Ford, Cadillac, Honda: patrauklios tvarumo ir kaštų kontrolės galimybės .
-
Taip pat Pagerintos testavimo sąlygos: 2026 metams numatyta 9 dienų priešsezoninė testų trukmė.
-
Tačiau komandos išreiškė susirūpinimą dėl svorio, downforce ar elektros trikdžių; FIA pažadėjo lankstumą taisyklių derinime dar iki galutinio ratifikavimo .

Trumpas palyginimas
Sritis | 2025 m. esama | 2026 m. planai |
---|---|---|
Hibridinis variklis | 120 kW elektrinės galios | 350 kW + MOM „power boost” |
Mechaninės dalys | MGU-H + MGU-K | Tik MGU-K |
Aerodinamika | DRS | Aktyvi sparnų aerodinamika su X/Z režimais |
Masė | ~798 kg | ~768 kg |
Matmenys | 3600 mm/2000 mm | 3400 mm/1900 mm |
Kuras | Iki 10 % tvarus | 100 % tvarus |
Pabaigai
2026-ieji – naujas F1 etapas: agresyvesnis, tvaresnis ir inžinerijos viršūnė. Techninės inovacijos – nuo aktyvios aerodinamikos iki hibridinio variklio su MOM – žada intensyvesnes lenktynes. Tačiau bandymuose ir toliau liks neaiškumų: komandos išreiškė rūpestį dėl masės, elektrinių energijos valdymo bei harmoningo taisyklių balansavimo. Kol kas – daug lūkesčių, bet ir dar didesnė įtampa iki galutinio taisyklių patvirtinimo 2025 metų pabaigoje.