Prekių grąžinimas į Europos parduotuves – niuansai

Prekių grąžinimas į Europos parduotuves – niuansai

Reklama
Įvertinimas: 0
(0)

Vis daugiau pirkėjų Lietuvoje renkasi užsisakyti prekes ne tik iš vietinių, bet ir iš Europos Sąjungos parduotuvių. Pasirinkimas platesnis, kainos dažnai patrauklesnės, o pristatymas įprastai greitesnis nei iš kitų pasaulio regionų. Tačiau grąžinant prekes į ES parduotuves galioja tiek bendrosios Europos teisės, tiek kiekvieno pardavėjo nustatytos sąlygos. Kokie svarbiausi niuansai?

Kaip veikia įstatymas

Pagal ES vartotojų teisių direktyvą (2011/83/ES):

  • Vartotojas turi teisę atsisakyti prekės per 14 dienų be jokios priežasties.

  • Pardavėjas privalo grąžinti pinigus per 14 dienų nuo pranešimo apie atsisakymą.

  • Pirkėjui grąžinamos ir standartinės pristatymo išlaidos.

  • Grąžinimo siuntimo išlaidos dažniausiai tenka vartotojui, nebent pardavėjas numato kitaip.

Šios teisės galioja visoje Europos Sąjungoje, tačiau kiekviena parduotuvė gali siūlyti papildomas, pirkėjui palankesnes sąlygas.

Svarbiausia informacija

SituacijaKas galioja ES parduotuvėseGalimi niuansai
Atsisakymo terminas14 dienų nuo prekės gavimoKai kurie pardavėjai suteikia ilgesnį laiką
Pinigų grąžinimasPer 14 dienų nuo pranešimoPardavėjas gali laukti, kol prekė bus gauta
Siuntimo išlaidų grąžinimasGrąžinamos tik standartinėsEkspres pristatymas negrąžinamas
Grąžinimo siuntimo kainaDažniausiai apmoka pirkėjasKai kurie pardavėjai siūlo nemokamą grąžinimą
IšimtysHigiena, maistas, individuali gamybaNegalima grąžinti netinkamų prekių

 

Prekių grąžinimas į Europos parduotuves – niuansai
Prekių grąžinimas į Europos parduotuves – niuansai

Teisiniai aktai

  • ES direktyva 2011/83/ES dėl vartotojų teisių.

  • Civilinis kodeksas (Lietuvoje taikomas perkant ES prekes nuotoliniu būdu).

  • Vartotojų teisių apsaugos įstatymas, kuris nustato pagrindines vartotojo garantijas.

Žmonių patirtis

  • Eglė (Vilnius): „Zalando rūbus grąžinti buvo labai paprasta – užpildžiau formą, pardavėjas padengė siuntimo išlaidas.“

  • Lukas (Klaipėda): „Užsisakiau elektroniką iš Vokietijos. Grąžinau per 10 dienų, bet siuntimo kaina buvo beveik 20 €, kurią turėjau sumokėti pats.“

  • Europos vartotojų centro tyrimai rodo, kad apie 70 % parduotuvių siūlo bent vieną nemokamo grąžinimo būdą, tačiau sąlygos labai skiriasi priklausomai nuo pardavėjo.

Patarimai vartotojui

  • Visada perskaitykite parduotuvės grąžinimo taisykles – jos gali būti palankesnės nei minimalūs ES reikalavimai.

  • Rinkitės parduotuves, kurios siūlo nemokamą grąžinimą (pvz., Zalando, Asos, AboutYou).

  • Jei pardavėjas delsia grąžinti pinigus – priminkite apie teisę kreiptis į VVTAT arba Europos vartotojų centrą.

  • Prieš siųsdami prekę atgal, ją kruopščiai supakuokite ir naudokite sekamą siuntą.

  • Patikrinkite, ar bankas netaiko papildomų mokesčių už tarptautinį pavedimą.

Pabaigai

Grąžinant prekes į Europos parduotuves pirkėjas turi aiškias teises, tačiau išlaidos ir sąlygos priklauso nuo konkretaus pardavėjo. Patogiausia pirkti iš tų parduotuvių, kurios siūlo nemokamą grąžinimą, nes taip sutaupoma laiko ir pinigų. Žinodami pagrindinius niuansus, išvengsite netikėtų išlaidų ir nemalonių staigmenų.

Buvo naudinga? Įvertink!

Vidutinis įvertinimas 0 / 5. Balsų 0

Kol kas balsų nėra

Ką gaunate kaip pensininkas Lietuvoje – išsamus vadovas
James Earl Jones biografija – „Darth Vader“, balsas, teatrai
Šokiruojantis testas: atsakyk į 5 klausimus ir sužinok, ar esi pasiruošęs meilei
Melagingas skambutis – bauda: kas gręsia ir kokios jūsų teisės?
15 paslapčių apie Actekų imperiją, kurių nežinojote
Prekių grąžinimas į Europos parduotuves – niuansai
Laukinių šernų medžioklė Lietuvoje, kada galima ir kada draudžiama?
Moteris papasakojo, ką išgirdo iš vyro prieš skyrybas
8 būdai, kaip suprasti, kad jis žaidžia tavo jausmais
Parama pensininkams Lietuvoje – sužinokite kas jums priklauso
× PASISKAITOM.LT Straipsnio paveikslėlis
Skaityti straipsnį
Prisijunk ir dalinkis savo nuomone!
Atsisiųsti
Pasiekiami ir telefone! Atsisiųsti programėlę