Prekių grąžinimas internetu – žingsnis po žingsnio

Pardavėjas negražina pinigų už siuntinį? Patarimai ką daryti ir žingsniai

Pardavėjas negražina pinigų už siuntinį? Patarimai ką daryti ir žingsniai


Reklama
Įvertinimas: 0
(0)

Vis daugiau žmonių perka internetu – nuo rūbų iki buitinės technikos. Tačiau dažnai kyla klausimas: ką daryti, jei prekė netiko ar neatitiko lūkesčių? Būtent čia prasideda vartotojų teisės ir įstatymų galios. Ši tema ypač aktuali šiandien, kai internetinė prekyba sparčiai plečiasi, o vartotojai nori aiškumo ir saugumo dėl galimybės grąžinti prekes.

Kaip veikia įstatymas

Lietuvoje vartotojų teisės yra ginamos pagal Civilinį kodeksą bei Vartotojų teisių apsaugos įstatymą. Svarbiausia žinoti:

  • Nuotolinės sutartys (sudarytos internetu) suteikia vartotojui teisę grąžinti prekę per 14 dienų be priežasties.

  • Pardavėjas privalo grąžinti pinigus per 14 dienų nuo pranešimo apie grąžinimą.

  • Yra išimčių – pavyzdžiui, negalima grąžinti atplėštos kosmetikos ar individualiai gamintų prekių.

Teisėje egzistuoja tam tikrų spragų: pavyzdžiui, pardavėjai kartais piktnaudžiauja „prekės pažeidimo“ sąvoka ir atsisako priimti grąžinimą. Todėl vartotojui svarbu žinoti savo teises ir reikalauti jų laikymosi.

Svarbiausia informacija

Teisė / punktasTerminas / sąlygaIšimtis
Prekės grąžinimo terminas14 dienų nuo pristatymoMaisto produktai, higiena
Pinigų grąžinimasPer 14 dienų nuo vartotojo pranešimoGali užtrukti dėl bankų
Siuntimo išlaidosPardavėjas privalo grąžinti pagrindines siuntimo išlaidasPapildomos paslaugos negrąžinamos
Prekės būklėTuri būti nesugadinta ir tinkama pakartotiniam pardavimuiAtidaryta kosmetika, individualūs gaminiai

 

Prekių grąžinimas internetu – žingsnis po žingsnio
Prekių grąžinimas internetu – žingsnis po žingsnio

Teisiniai aktai

  • Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (6.22810 str.)

  • Vartotojų teisių apsaugos įstatymas

  • ES direktyva dėl vartotojų teisių 2011/83/ES

Šie dokumentai reglamentuoja, kad vartotojas turi aiškias garantijas, tačiau kiekvienas pardavėjas gali bandyti interpretacijas taikyti savaip.

Žmonių patirtis

  • Lina (Vilnius): „Grąžinau batus per 10 dienų, pinigus gavau atgal po savaitės – jokių problemų.“

  • Tomas (Kaunas): „Bandžiau grąžinti elektronikos prekę, bet pardavėjas teigė, kad buvo pažeista pakuotė. Turėjau kreiptis į VVTAT, kol pavyko atgauti pinigus.“

  • Vartotojų teisių tarnybos tyrimai rodo, kad apie 15 % prekių grąžinimų baigiasi ginčais tarp pirkėjo ir pardavėjo.

Patarimai vartotojui

  • Visada saugokite pirkimo dokumentus ir sąskaitas.

  • Neatidarykite pakuotės, jei nesate tikri, kad prekė jums tinka.

  • Prieš pirkdami pasidomėkite pardavėjo grąžinimo politika – kartais ji gali būti palankesnė nei numato įstatymas.

  • Jei kyla ginčas – kreipkitės į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT).

Pabaigai

Prekių grąžinimas internetu – tai ne tik patogumas, bet ir teisė, kurią būtina žinoti. Suprasdami savo galimybes, vartotojai gali išvengti ginčų, o pardavėjai – stiprinti pasitikėjimą. Svarbiausia – žinoti įstatymus ir juos naudoti savo naudai.

Buvo naudinga? Įvertink!

Vidutinis įvertinimas 0 / 5. Balsų 0

Kol kas balsų nėra

Prekių grąžinimas į Europos parduotuves – niuansai
Actekų menas ir papuošalai: įdomiausi faktai
Šokiruojantis testas: atsakyk į 5 klausimus ir sužinok, ar esi pasiruošęs meilei
Pensinio amžiaus gyventojų privilegijos Lietuvoje
Pirkėjas negražina pinigų už prekes? Žingsniai ko imtis ir patarimai
Cunamiai Ramiajame vandenyne: Šokiruojanti tiesa, kodėl jie tokie dažni
Delfinų terapiją – kas tai ir kokią naudą tai teikia? Paaiškiname
Tyrimas atskleidė: kuri lytis dažniau apgaudinėja?
Senovės Graikijos filosofai: paslaptingi faktai apie jų gyvenimą
Rodney Alcala – „Pažinčių žaidimo“ žudikas, slėpęs šiurpias paslaptis
× PASISKAITOM.LT Straipsnio paveikslėlis
Skaityti straipsnį
Prisijunk ir dalinkis savo nuomone!
Atsisiųsti
Pasiekiami ir telefone! Atsisiųsti programėlę