Prekių su broku grąžinimas – patikrinti žingsniai
Prekių su broku grąžinimas – patikrinti žingsniai
Reklama
Net ir patikimos parduotuvės gali pateikti prekę su broku. Tai gali būti rūbas su siūlėmis, elektronikos prietaisas, kuris neveikia, ar kosmetika su pažeista pakuote. Tokiu atveju svarbu žinoti savo teises ir teisingą veiksmų seką, kad grąžinimas vyktų greitai, o pinigai arba nauja prekė būtų gauti be streso. Ši tema aktuali visiems pirkėjams, kurie nori apsipirkti saugiai ir išvengti ginčų su pardavėjais.
Įstatyminė informacija
Pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą ir Vartotojų teisių apsaugos įstatymą:
Pirkėjas turi teisę reikalauti prekės pakeitimo, remonto, kainos sumažinimo arba pinigų grąžinimo, jei prekė turi broką.
Pardavėjas atsako už defektus per 2 metus nuo prekės gavimo (nebent taikoma ilgesnė garantija).
Vartotojas turi pranešti apie broką nedelsiant ir pateikti įrodymus (nuotraukas, video).
Pardavėjas privalo padengti siuntimo išlaidas grąžinant brokuotą prekę.
Svarbu: pardavėjas negali atsisakyti priimti prekės remdamasis savo vidine politika, jei įstatymas suteikia pirkėjui teisę.
Svarbiausia informacija
| Žingsnis | Veiksmas | Patarimas |
|---|---|---|
| 1. Defekto nustatymas | Patikrinkite prekę gavus | Fotografuokite arba filmuokite broką |
| 2. Kreipimasis į pardavėją | Per elektroninę parduotuvę ar el. paštu | Pateikite pirkimo dokumentus ir įrodymus |
| 3. Pardavėjo atsakymas | Pardavėjas turi atsakyti per 14 dienų | Jei neatsako – galima kreiptis į VVTAT |
| 4. Pasirinkite sprendimą | Remontas, pakeitimas, pinigų grąžinimas | Pasirinkite patogiausią variantą |
| 5. Siuntimas atgal | Pardavėjas apmoka grąžinimo išlaidas | Naudokite sekamą siuntą |
| 6. Pinigų grąžinimas | Pinigai turi būti grąžinti per 14 dienų | Patikrinkite sąskaitą |

Teisiniai aktai
Civilinis kodeksas (6.363 str.) – netinkamos kokybės prekių grąžinimas.
Vartotojų teisių apsaugos įstatymas – detalizuoja vartotojų teises grąžinant brokuotas prekes.
ES direktyva 1999/44/EB – reglamentuoja prekių su defektais grąžinimą Europos Sąjungoje.
Žmonių patirtis
Agnė (Vilnius): „Kavos aparatas atėjo su brokuotu rezervuaru. Pateikiau nuotraukas pardavėjui, po savaitės atsiuntė naują ir apmokėjo grąžinimą.“
Tomas (Kaunas): „Grąžinant nešiojamą kompiuterį, pardavėjas siūlė tik remontą. Kreipiausi į VVTAT ir pinigus gavau atgal per 10 dienų.“
Tyrimai rodo, kad apie 15–20 % pirkėjų susiduria su problemomis grąžinant brokuotas prekes, tačiau dauguma ginčų išsprendžiami vartotojo naudai.
Patarimai vartotojui
Nustatę broką – nedelsiant fiksuokite įrodymus (nuotraukas, video).
Saugojimas dokumentų (sąskaitos, užsakymo patvirtinimas) yra būtinas.
Pasirinkite patogiausią sprendimą: pinigų grąžinimą, naują prekę ar remontą.
Naudokite sekamą siuntą, kad galėtumėte įrodyti, jog prekė grąžinta.
Jei pardavėjas delsia, kreipkitės į VVTAT arba Europos vartotojų centrą.
Pabaigai
Grąžinimas dėl broko – ne pirkėjo malonė, o įstatymo suteikta teisė. Žinodami teisingą procedūrą, turėdami įrodymus ir laikydamiesi žingsnių tvarkos, pirkėjai gali užtikrintai susigrąžinti pinigus arba gauti naują prekę, be bereikalingo streso ir ginčų.
