Renault Kadjar problema – nepamirškite patikrinti prieš brangų remontą
Renault Kadjar problema – nepamirškite patikrinti prieš brangų remontą
Reklama
Renault Kadjar – tai patrauklus, ekonomiškas ir gana komfortiškas SUV, dažnai pasirenkamas dėl glaudaus bendradarbiavimo su Nissan (daug komponentų dalijamasi su Qashqai modeliu). Vis dėlto nemaža dalis vairuotojų pastaraisiais metais susidūrė su viena nemalonia problema, kuri gali baigtis brangiu ir sudėtingu remontu, jei ji nebus aptikta iš anksto.
Kokia pagrindinė problema?
Dažniausia problema – EGR vožtuvo ir įsiurbimo kolektoriaus užsiteršimas. Tai ypač aktualu Renault Kadjar modeliams su 1.5 dCi ir 1.6 dCi dyzeliniais varikliais (2015–2020 m. gamybos).
EGR (exhaust gas recirculation) vožtuvas yra atsakingas už išmetamųjų dujų recirkuliaciją siekiant sumažinti emisijas, tačiau ilgainiui jis užsiteršia, o kartu užsikemša ir įsiurbimo kolektorius.
Dažniausi simptomai:
Netolygus variklio darbas šaltu oru
Sumažėjusi trauka (ypač važiuojant į kalną)
Padidėjusios kuro sąnaudos
Įspėjimas prietaisų skydelyje („Check Injection“)
Variklio darbo vibracijos ar trūkčiojimai
Tikri pavyzdžiai iš savininkų patirties
Dainius iš Klaipėdos:
„Mano Kadjar 1.5 dCi netikėtai pradėjo trūkčioti ir rodyti klaidą. Paaiškėjo, kad EGR ir kolektorius užsikimšę suodžiais. Remontas kainavo virš 500 €.“
Rūta iš Kauno:
„Įsigijus naudotą Kadjar, po mėnesio prireikė keisti EGR vožtuvą. Nors automobilis pravažiavęs tik 130 000 km – buvau nemaloniai nustebinta.“
Privalumai ir trūkumai – lentelė
| Ką galite padaryti | Ko vengti / kuo rizikuojate |
|---|---|
| Laiku valomas EGR ir kolektorius – pigesnis sprendimas | Ignoruotas EGR užsiteršimas veda į variklio gedimą |
| Naudokite kokybiškus degalus – mažiau suodžių | Pigi dyzelino kokybė = spartesnis užsiteršimas |
| DPF filtro būklės stebėjimas padeda išvengti bėdų | Netikrinant, DPF gali sukelti papildomų problemų |
| Patikrinimas diagnostikos metu – matomos klaidos | Uždelstas sprendimas gali kainuoti šimtus eurų |

Ką rekomenduoja meistrai?
Patyrę mechanikai pažymi, kad Renault dyzeliniai varikliai reikalauja daugiau priežiūros, ypač jei automobilis naudojamas miesto režimu (trumpi atstumai, neįšyla variklis).
Rekomendacijos:
Valyti EGR ir kolektorių bent kas 80 000–100 000 km
Reguliariai važinėti ilgais atstumais – leidžia tinkamai regeneruotis DPF filtrui
Naudoti aukštos kokybės dyzeliną su mažesniu suodžių kiekiu
Naudoti priedus prie degalų, padedančius švarinti sistemą
Patarimai Renault Kadjar pirkėjams
Prieš pirkdami naudotą Kadjar – būtinai atlikite kompiuterinę diagnostiką
Paprašykite ankstesnių serviso istorijos įrašų, ypač apie EGR valymą ar keitimą
Patikrinkite ar DPF filtras nėra užsikimšęs – tai dažnai susiję su EGR problemomis
Jei automobilis važinėtas tik mieste – didesnė rizika užsiteršimui
Užveskite šaltą variklį – trūkčiojimas arba vibracija gali būti pirmieji ženklai
Išvada – verta žinoti iš anksto
Nors Renault Kadjar turi daug privalumų – ypač ekonomiškas dyzelinis variklis, erdvus salonas ir gera įranga – vienas dažniausių gedimų gali kainuoti kelis šimtus eurų, jei nebus pastebėtas laiku.
Laiku atliktas patikrinimas prieš pirkimą arba reguliarus valymas – geriausias sprendimas, norint išvengti brangaus remonto.
