Ši Peugeot klaida gali priversti likti be automobilio – pasitikrinkite!

Ši Peugeot klaida gali priversti likti be automobilio – pasitikrinkite!
Reklama
Peugeot automobiliai garsėja komfortu, ekonomiškumu ir patraukliu dizainu, todėl Lietuvoje jie itin populiarūs. Tačiau daugelis savininkų net neįtaria, kad viena dažna, iš pažiūros nereikšminga klaida gali baigtis rimtu gedimu, dėl kurio automobilis gali tiesiog nustoti važiuoti. Kalbame apie elektroninę rankinio stabdžio sistemą ir su ja susijusią klaidą.
Kur slypi problema?
Daugelyje naujesnių Peugeot modelių, tokių kaip 3008, 5008, 508, 308 ar 208, sumontuota elektroninė rankinio stabdžio sistema. Ji valdoma mygtuku, o ne svirtimi, tačiau šios sistemos klaida „Parking brake fault“ (liet. „Rankinio stabdžio klaida“) gali užblokuoti ratus ir nebeleisti pajudėti iš vietos.
Dažniausiai pasitaikantys šios problemos kaltininkai:
-
Silpnas arba išsikraunantis akumuliatorius
-
Drėgmė jungtyse arba pačiame valdymo bloke
-
Judesio jutiklių ar stabdžių modulio gedimas
Kokie simptomai rodo artėjančią bėdą?
Simptomas | Galimas pažeidimas |
---|---|
Užvedus automobilį, rodomas įspėjimas | Elektroninio rankinio stabdžio klaida |
Automobilis neužveda arba užsiveda sunkiai | Akumuliatoriaus įtampa per silpna sistemai |
Rankinis stabdis neatsijungia automatiškai | Klaida arba sistemos blokavimas |
Užsidega ABS, ESP ar kitos lemputės | Sisteminiai elektros trikdžiai |
Kuo tai pavojinga?
Ši problema gali atsirasti netikėtai – rytą, kai skubate į darbą, arba kelionėje, kai sustojate trumpam. Jei sistema užblokuoja ratus, automobilio pajudinti nebeįmanoma. Kai kuriais atvejais net krovimo arba tempimo darbai tampa komplikuoti.
Be to, stipriai išsikrovus akumuliatoriui ar sugedus modulio jungtims, elektroninė rankinio stabdžio sistema neturi avarinio atleidimo – tai reiškia, kad liksite su stovinčiu automobiliu, net jei variklis veikia.
Ką daryti, kad to išvengtumėte?
1. Nuolat tikrinkite akumuliatorių
Silpnas akumuliatorius – dažniausia visų elektronikos klaidų priežastis. Jei jūsų Peugeot dažnai naudojamas trumpoms kelionėms, akumuliatorių patikrinkite kas 6 mėn.
-
Įtampa išjungus variklį turi būti ≥12,4 V
-
Po užvedimo – apie 14,2 V
2. Saugokite sistemą nuo drėgmės
Jei automobilis dažnai paliekamas lauke arba buvo apsemtas (pvz., stipri liūtis ar sniego tirpsmas), būtina patikrinti elektroninių blokų būklę – ypač po vairuotojo sėdyne, kur dažnai būna valdymo modulis.
3. Profilaktiškai nuskaitykite klaidas
Turint OBD2 skaitytuvą arba apsilankius servise, galima greitai patikrinti, ar nėra paslėptų klaidų, kurios kol kas „nesimato“ skydelyje, bet jau fiksuojamos sistemoje.
Dažniausios vairuotojų klaidos
-
Ignoruojama „parking brake fault“ žinutė – kol sistema visiškai nebeveikia.
-
Važinėjama su silpnu akumuliatoriumi – kasdien „gimdo“ naujas klaidas.
-
Naudojamas pigus, neoriginalus akumuliatorius – nepakankama galia elektronikai.
-
Po plovimo neleidžiama sistemai išdžiūti – ypač žiemą, kai susidaro kondensatas.
Naudinga atmintinė Peugeot vairuotojui
Patikros ar veiksmai | Rekomenduojamas dažnumas |
---|---|
Akumuliatoriaus būklės tikrinimas | Kas 6 mėn. arba prieš žiemą |
Elektronikos diagnostika (profilaktinė) | Kartą per metus |
Drėgmės patikra po sėdynėmis ir kilimais | Po lietingų ar snieguotų sezonų |
Pranešimų skydelyje ignoravimas – draudžiama | Visi perspėjimai turi būti ištirti |
Ką sužinojome?
Net ir šiuolaikiškas Peugeot gali tapti nebevažiuojantis dėl iš pažiūros mažos elektroninės klaidos. Rankinio stabdžio sistema – patogi, bet reikalaujanti priežiūros. Tad jei jūsų Peugeot rodo „Parking brake fault“ ar jaučiate kitus elektros trikdžius – nelaukite, nes gali tekti kviesti tralą. Prevenicija – geriausias sprendimas.