Toyota Corolla – būdingas defektas kurį rekomenduojama patikrinti
Toyota Corolla – būdingas defektas, kurį rekomenduojama patikrinti
Reklama
Toyota Corolla – vienas populiariausių automobilių modelių pasaulyje, žinomas dėl savo patikimumo ir ekonomiškumo. Visgi net ir šis, vairuotojų itin vertinamas automobilis, turi tam tikrų techninių niuansų. Šis straipsnis ypač aktualus Toyota Corolla savininkams, ypač jei vairuojate modelius, pagamintus nuo 2014 iki 2019 metų.
Problemos aprašymas
Vienas dažniausių Toyota Corolla trūkumų – CVT pavarų dėžės (variatoriaus) darbo sutrikimai. Variatorius, skirtas užtikrinti sklandų ir ekonomišką važiavimą, kartais pradeda strigti, skleisti ūžimą ar trūkčioti važiuojant nuo vietos. Tokie gedimai paprastai išryškėja po 100 000 km ridos, tačiau yra atvejų, kai problemos pasireiškia gerokai anksčiau – ypač jei transmisija nebuvo tinkamai prižiūrima.
Realūs pavyzdžiai
Lina, Panevėžys (2016 m. Toyota Corolla): „Mašina pradėjo keistai elgtis važiuojant lėtu greičiu – trūkčiojo, garsiai ūžė. Servise diagnozavo CVT variatoriaus gedimą. Pakeitė alyvą, bet galiausiai teko remontuoti visą dėžę.“
Dainius, Klaipėda (2018 m. Corolla): „Po 85 000 km atsirado vibracija važiuojant nedideliu greičiu. Po diagnostikos paaiškėjo, kad CVT transmisijai reikalingas kapitalinis remontas.“
Privalumai / sprendimai ir Trūkumai / rizikos
| Privalumai / sprendimai | Trūkumai / rizikos |
|---|---|
| Galima laiku užfiksuoti problemą reguliariai keičiant CVT alyvą | Gedimai dažnai prasideda tyliai – vairuotojas nepastebi iki brangaus remonto |
| Toyota siūlo patikimas remonto programas oficialiuose servisuose | Kapitalinis CVT remontas gali kainuoti nuo 1000 € iki 2500 € |
| Patyrę mechanikai žino šio modelio CVT ypatumus ir gali atlikti profilaktiką | Nenaudojant originalios alyvos transmisija gali sugesti dar greičiau |
| Kai kuriuose rinkose modeliai turi gamyklinį CVT atnaujinimą | Ne visi servisai Lietuvoje turi patirties su Toyota CVT dėžėmis |

Ekspertų įžvalgos
Automobilių meistrai pabrėžia, kad Toyota Corolla CVT transmisija yra jautri alyvos kokybei ir jos keitimo reguliarumui. Specialistai rekomenduoja transmisijos alyvą keisti kas 50 000–60 000 km, net jei gamintojas nurodo ilgesnius intervalus. Simptomų ignoravimas gali lemti brangų remontą, todėl svarbu reaguoti vos pastebėjus vibraciją, triukšmą ar trūkčiojimą.
Patarimai
Nepalikite alyvos keitimo „kitam kartui“ – tai CVT garantas.
Naudokite tik originalią Toyota CVT alyvą (Toyota CVT FE).
Pastebėję bet kokius važiavimo netolygumus – atlikite diagnostiką.
Jei perkate naudotą Corolla – būtinai klauskite apie CVT alyvos keitimo istoriją.
Prevencija
Norėdami išvengti šios problemos ateityje:
Kas 50 000–60 000 km keiskite CVT alyvą.
Venkite agresyvaus važiavimo ir greitų startų.
Naudokitės kvalifikuotų specialistų paslaugomis – ypač jei reikia CVT remonto.
Sekite, ar gamintojas nesiūlo naujų CVT programinės įrangos atnaujinimų.
Pabaigai
Toyota Corolla tikrai verta savo reputacijos, tačiau CVT transmisijos defektas – tai vienas iš retų, bet svarbių trūkumų, į kurį būtina atkreipti dėmesį. Laiku atliekama priežiūra ir žinios apie galimus gedimus padės išvengti didelių išlaidų ir išlaikyti automobilį patikimą daugelį metų.
