Vienas iš trijų dyzelinių automobilių susiduria su šia problema – ar jūsų tarp jų?

Vienas iš trijų dyzelinių automobilių susiduria su šia rimta problema – ar jūsų tarp jų?

Vienas iš trijų dyzelinių automobilių susiduria su šia rimta problema – ar jūsų tarp jų?


Reklama
Įvertinimas: 0
(0)

Dyzeliniai automobiliai ilgą laiką garsėjo kaip ilgaamžiai, ekonomiški ir puikiai tinkantys ilgesnėms kelionėms. Tačiau šiais laikais, kai transporto priemonės aprūpintos pažangia emisijų mažinimo įranga, vis dažniau pasirodo viena rimta problema, su kuria susiduria net kas trečias dyzelinis automobilis. Ir taip, ši bėda gali ištikti net naujesnius automobilius.


Problema – užsikemšantis kietųjų dalelių filtras (DPF)

❗ Kas tai?

DPF (Diesel Particulate Filter) – tai įrenginys, skirtas surinkti suodžius ir kietąsias daleles iš dyzelinio variklio išmetamųjų dujų. Jo tikslas – mažinti aplinkos taršą.

Tačiau ši naudinga technologija turi vieną silpną vietąfiltras gali užsikimšti, jei automobilis dažnai važinėja trumpais atstumais arba retai pasiekia darbinę variklio temperatūrą.


Kodėl DPF užsikemša?

PriežastisPaaiškinimas
Dažni trumpi atstumai miesteFiltras nespėja pasiekti reikalingos temperatūros regeneracijai
Netinkamas važiavimo stiliusVažiuojama per lėtai ar žemomis apsukomis
Prastas kuras arba nesavalaikė priežiūraSuodžių kaupimasis spartėja dėl prastos degimo kokybės
Techniniai gedimai (pvz., EGR vožtuvas)Skatina greitesnį filtro užsikimšimą

 

Vienas iš trijų dyzelinių automobilių susiduria su šia problema – ar jūsų tarp jų?
Vienas iš trijų dyzelinių automobilių susiduria su šia problema – ar jūsų tarp jų?


Kokie požymiai rodo, kad jūsų DPF gali būti užsikimšęs?

Būdingiausi simptomai:

  • Įsižiebusi DPF lemputė arba „Check engine“ signalas

  • Padidėjusios apsukos tuščiąja eiga

  • Sumažėjusi variklio galia, vangus pagreitis

  • Padidėjęs kuro sunaudojimas

  • Automobilio bandymas „regeneruoti filtrą“ (pastebimas kvapas, dūmingumas)


Ką reiškia „regeneracija“?

DPF filtrą reikia regeneruoti, t. y. pašalinti jame susikaupusias suodžių daleles. Tai atliekama automatiškai, kai automobilis važiuoja:

  • 15 min. pastoviu greičiu (dažniausiai >60 km/h)

  • Esant pakankamai aukštai variklio temperatūrai

Tačiau jeigu važinėjama trumpais atstumais – regeneracija neįvyksta, ir filtras po truputį užsikemša.


Kaip išvengti šios problemos?

✅ Reguliariai atlikite „aktyvią“ regeneraciją:

  • Kartą per savaitę pravažiuokite 20–30 min. greitkeliu ar užmiesčio keliu.

  • Laikykite aukštesnes apsukas (nuo 2000 aps./min).

  • Venkite trumpų, dažnų sustojimų, ypač žiemą.

✅ Naudokite tik kokybišką kurą

  • Rekomenduojama rinktis premium klasės dyzeliną, ypač žiemą.

✅ Venkite variklio išjungimo regeneracijos metu

  • Jeigu įjungta regeneracija (pastebimai padidėjusios apsukos ar ventiliatoriaus darbas išjungus uždegimą) – negesinkite automobilio, leiskite procesui pasibaigti.


Ką daryti, jei DPF jau užsikimšęs?

  1. Bandykite ilgą važiavimą užmiestyje – dažnai padeda savaiminė regeneracija.

  2. Kreipkitės į servisą – DPF galima išvalyti cheminiu arba mechaniniu būdu.

  3. Programinė adaptacija – kai kuriais atvejais naudojama programinė „priverstinė regeneracija“.

  4. Filtrų išpjovimas – nelegalu! Nors kai kurie servisai siūlo pašalinti DPF, tai draudžiama pagal Europos Sąjungos aplinkosaugos reikalavimus ir gali baigtis didele bauda ar techninės apžiūros nepraėjimu.


Ką dar turėtumėte žinoti?

  • Net nauji automobiliai su Euro 6 standartais labiau priklausomi nuo tinkamos eksploatacijos, nes jų DPF sistemos jautresnės.

  • Kai kurie modeliai (ypač miesto visureigiai ar „mini SUV“) kenčia labiau, nes dauguma jų savininkų važinėja tik mieste.

  • Rekomenduojama DPF būklę tikrinti kas 20 000–30 000 km, net jei nėra aiškių simptomų.


Greita atmintinė: kaip apsaugoti DPF

🔋 Venkite dažnų trumpų kelionių
🛣️ Kartą per savaitę – pasivažinėjimas greitkeliu
⛽ Naudokite kokybišką kurą
⚙️ Nepertraukite regeneracijos proceso
🔧 Tikrinkite servisą, jei įsižiebia įspėjimo lemputė


Apibendrinimas

Vienas iš trijų dyzelinių automobilių anksčiau ar vėliau susiduria su užsikemšančio DPF filtro problema. Nors tai nėra mechaninis variklio gedimas, ignoruojant požymius galima sulaukti brangių pasekmių – nuo variklio galios praradimo iki filtro keitimo, kainuojančio šimtus ar net tūkstančius eurų. Laimei, žinant, kaip veikia DPF ir kaip jį prižiūrėti, daugumą problemų galima išvengti paprastais įpročiais.

Buvo naudinga? Įvertink!

Vidutinis įvertinimas 0 / 5. Balsų 0

Kol kas balsų nėra

CarVertical

Pasitikrinkite automobilio istoriją kartu su CarVertical

Pasinaudokite mūsų nuolaidos kodu ir gaukite 20% nuolaidą automobilio ataskaitai!
Car Check
Ką gaunate kaip pensininkas Lietuvoje – išsamus vadovas
Tylos valandos mieste – teisės aktai ir prievolės gyventojams
Actekų menas ir papuošalai: įdomiausi faktai
15 įdomybių apie senovės Graikijos kasdienį gyvenimą
Rodney Alcala – „Pažinčių žaidimo“ žudikas, slėpęs šiurpias paslaptis
Melagingas skambutis – bauda: kas gręsia ir kokios jūsų teisės?
Senovės Graikijos filosofai: paslaptingi faktai apie jų gyvenimą
Kokia bauda gresia už šuns vedžiojimą be pavadėlio? Kaip to išvengti?
Cunamiai Ramiajame vandenyne: Šokiruojanti tiesa, kodėl jie tokie dažni
Parama pensininkams Lietuvoje – sužinokite kas jums priklauso
× PASISKAITOM.LT Straipsnio paveikslėlis
Skaityti straipsnį
Prisijunk ir dalinkis savo nuomone!
Atsisiųsti
Pasiekiami ir telefone! Atsisiųsti programėlę