Ford Explorer 3-oji karta (2002–2005 m.): Modernizacija ir šeimai draugiškas SUV
„Ford Explorer 3-oji karta“ (2002–2005 m.) buvo dar viena didelė šuolis „Ford“ automobilių gamybos istorijoje. Palyginti su ankstesniais modeliais, ši karta pasižymėjo reikšmingais patobulinimais tiek dizaino, tiek technologijų srityje, kas leido „Explorer“ tapti dar patrauklesniu pasirinkimu šeimoms, mėgstančioms ilgas keliones ir aktyvų gyvenimo būdą. Tai buvo pirmas „Explorer“ modelis, kuris naudojo naują architektūrą ir pažangias technologijas, kad būtų užtikrintas didesnis komfortas, geresnės saugos funkcijos ir patobulintas pravažumas.
Naujoji karta pasikeitė ne tik išvaizda, bet ir techninėmis savybėmis – ji tapo erdvesnė, su didesniu bagažo skyriumi ir geresniais galimybėmis naudoti transportą šeimoms. Be to, šis modelis gavo naujus variklius ir patobulintą pakabą, kas pagerino važiavimo kokybę tiek mieste, tiek už miesto ribų.
Varikliai ir techninės specifikacijos
„Explorer 3-oji karta“ buvo siūloma su įvairiais varikliais, o pasirinkimas leido pirkėjams pritaikyti automobilį pagal savo poreikius. Tuo metu „Explorer“ tapo dar galingesnis ir pažangesnis, su patobulinta transmisija ir geresniu degalų efektyvumu. Kiekvienas variklis buvo įrengtas su 4WD arba 2WD sistemomis, leidžiančiomis pasirinkti geriausią sprendimą priklausomai nuo vairavimo sąlygų.
Variklio tipas | Darbinis tūris | Galia (AG) | Privalumai | Trūkumai |
---|---|---|---|---|
4,0 l V6 (benzininis) | 4000 kub. cm | 210 | Galingas, gera trauka ir geras našumas | Didesnės degalų sąnaudos |
4,6 l V8 (benzininis) | 4600 kub. cm | 239 | Puikus galingumas, geras pravažumas | Aukštos degalų sąnaudos |
4,0 l V6 (benzininis) | 4000 kub. cm | 210 | Vidutinio dydžio variklis, geras efektyvumas | Nerekomenduojama sunkiems kroviniams |
4,6 l V8 (benzininis) | 4600 kub. cm | 239 | Galingas variklis, geras našumas | Silpnesnė degalų ekonomija |
Šioje kartoje „Explorer“ taip pat buvo įdiegtas geresnis 5 greičių automatinis pavarų dėžė, užtikrinanti sklandesnį važiavimą ir mažesnes degalų sąnaudas, ypač ilgose kelionėse.
Privalumai
- Patobulintas komfortas. „Explorer 3-oji karta“ pasižymėjo dar geresniu važiavimo komfortu nei ankstesni modeliai. Naujas salono dizainas, geresnė pakaba ir tylus variklio darbas užtikrino malonų ir komfortišką važiavimą tiek mieste, tiek užmiestyje.
- Didesnis interjero erdvumas. Didelės šeimos ir ilgų kelionių mėgėjai galėjo pasimėgauti dar erdvesniu salonu ir patogiais sėdynių sprendimais. „Explorer“ pasiūlė daugiau vietos tiek keleiviams, tiek bagažui, kas buvo svarbus faktorius šeimoms.
- Galingesni varikliai ir geresnė trauka. Nauji V8 varikliai buvo kur kas galingesni, užtikrinantys geresnį našumą ir trauką tiek mieste, tiek bekelėje. Dėl šios priežasties „Explorer“ tapo populiarus tarp žmonių, mėgstančių nuotykius už miesto ribų.
- Pažangios saugos technologijos. „Explorer 3-oji karta“ buvo aprūpinta moderniomis saugos funkcijomis, tokiomis kaip oro pagalvės, ABS, elektroninė stabdžių pagalbos sistema ir elektroninė stabilumo kontrolė. Tai užtikrino didesnį saugumą kelyje, ypač šeimoms ir tiems, kurie keliaudavo su vaikais.
Trūkumai
- Aukštos degalų sąnaudos. Nors buvo siūlomi keli variklio variantai, galingesni V8 varikliai ir didesnis automobilio svoris lėmė didesnes degalų sąnaudas, ypač mieste.
- Didelis svoris. Nors naujasis modelis buvo patogesnis, jo didelis svoris sumažino manevringumą ir vairavimo dinamiką. Tai ypač buvo akivaizdu mieste, kur didelės automobilio dimensijos galėjo apsunkinti parkavimą ir manevravimą siauruose keliuose.
- Vidutinė bagažinės talpa. Nors bagažo erdvė buvo pakankama, kai kurie konkurentai siūlė dar didesnes talpas, kas buvo svarbu tiems, kurie dažnai vežė didesnį krovinį.
Dažniausi gedimai
- Pakabos problemos. Kai kurie vartotojai pranešė apie pakabos gedimus, įskaitant amortizatorių ir spyruoklių nusidėvėjimą, ypač tiems modeliams, kurie buvo naudojami sunkiomis sąlygomis.
- Elektros sistemos gedimai. Kai kurie modeliai patyrė elektronikos problemas, tokias kaip gedimai su centrinės valdymo sistemos ar variklio valdymo blokais.
- Stabdžių dėvėjimas. Nors stabdžių sistema buvo pažangi, kai kurie modeliai dėl didesnio svorio ir galingesnių variklių reikalavo dažnesnio stabdžių komponentų keitimo.
Apibendrinimas
„Ford Explorer 3-oji karta“ (2002–2005 m.) buvo modernizuotas modelis, kuris pasiūlė dar geresnį komfortą, patogumą ir našumą tiek šeimoms, tiek nuotykių mėgėjams. Galingesni varikliai ir patobulinta technologija leido šiam modeliu tapti patraukliu pasirinkimu, tačiau didelis svoris ir aukštos degalų sąnaudos liko pagrindiniais trūkumais. Nepaisant to, ši karta pasiekė didelį sėkmės lygį ir tapo populiariu pasirinkimu tiek miesto vairuotojams, tiek žmonėms, mėgstantiems ilgas keliones ir pravažiavimus už miesto ribų.