Toyota Supra 1-oji karta (1978–1981 m.): Pirmasis žingsnis į sportinių automobilių pasaulį
Toyota Supra“ 1-oji karta, gaminta nuo 1978 iki 1981 metų, buvo pradžia vienam iš garsiausių sportinių automobilių modelių pasaulyje. Šis automobilis buvo sukurtas kaip „Toyota Celica“ kupe ilgintasis variantas, tačiau su daug galingesniais varikliais ir geresnėmis vairavimo savybėmis. Pirmasis „Supra“ buvo orientuotas į aukštesnę klasę ir sportinius automobilio gerbėjus, todėl pasižymėjo geresne dinamika, patogumu ir išskirtiniu dizainu.
Dizainas ir komfortas
„Supra“ 1-oji karta turėjo ryškų ir sportišką dizainą, kuris buvo gana revoliucingas tuo metu. Palyginti su „Celica“, „Supra“ buvo didesnė ir turėjo ilgesnį variklio dangtį, siekiant suteikti daugiau erdvės galingesniems varikliams. Automobilis buvo pagamintas naudojant aukščiausios kokybės medžiagas, o jo interjeras pasižymėjo patogumu ir ergonomišku išdėstymu. Be to, „Supra“ 1-oji karta buvo suprojektuota taip, kad vairuotojai jaustųsi patogiai tiek kasdieniniame važiavime, tiek sportinėse trasose.
Varikliai ir techninės specifikacijos
„Toyota Supra“ 1-oji karta buvo pasiūlyta su įvairiais varikliais, tačiau visi jie buvo orientuoti į gerą galingumą ir dinaminius važiavimo gebėjimus. Modeliai su 2,0 litrų ir 2,6 litrų varikliais buvo pagrindiniai pasirinkimai. Varikliai buvo sukurti taip, kad užtikrintų puikų sukimo momentą ir maksimalų greitį, todėl „Supra“ tapo tikru sportiniu automobilio simboliu.
Variklio tipas | Darbinis tūris | Galia (AG) | Kuro tipas | Kuro ekonomija (mieste) | Kuro ekonomija (užmiestyje) |
---|---|---|---|---|---|
2,0 l 4 cilindrų | 1998 kub. cm | 118 | Benzinas | 11,5 l/100 km | 8,0 l/100 km |
2,6 l 6 cilindrų | 2563 kub. cm | 145 | Benzinas | 13,0 l/100 km | 9,2 l/100 km |
Privalumai
- Sportinis dizainas. Pirmasis „Supra“ išsiskyrė savo sportiniu ir ryškiu dizainu, kuris vis dar išlaiko savo klasikinę vertę tarp automobilių entuziastų.
- Galingi varikliai. 2,6 litro variklis užtikrino puikų galios ir sukimo momento balansą, todėl „Supra“ buvo tikras greičio mėgėjų automobilis.
- Patogus interjeras. Interjeras buvo erdvus ir patogus, su gerai suprojektuota prietaisų skydeliu ir aukštos kokybės medžiagomis.
- Sportinės savybės. Gerai subalansuotas šasi ir puikus vairo jautrumas darė „Supra“ tinkamą ne tik kasdieniam naudojimui, bet ir sportinėms trasoms.
Trūkumai
- Aukšta kaina. Dėl sportinių savybių ir aukštesnės klasės komponentų „Supra“ buvo brangesnė už daugelį kitų tuo metu gamintų automobilių.
- Kuro ekonomija. Dėl galingesnių variklių ir sportinių savybių „Supra“ nebuvo pats ekonomiškiausias automobilis, o tai galėjo kelti sunkumų kasdieniam naudojimui.
- Patikimumas. Kai kurie vairuotojai skundėsi, kad pirmos kartos „Supra“ modeliai turėjo problemų su transmisija ir kitais mechaniniais komponentais, kas galėjo reikšti aukštesnes remonto išlaidas.
Dažniausi gedimai
- Transmisijos problemos. Kai kurie „Supra“ modeliai turėjo problemų su mechaninėmis pavarų dėžėmis, kurios kartais buvo linkusios sugesti.
- Vairo mechanizmas. Kai kuriems automobilio savininkams buvo pastebėta, kad vairo mechanizmas buvo šiek tiek nepatikimas ir reikėjo dažnų remontų.
- Elektronikos gedimai. Pirmojo „Supra“ modelio elektronika kartais sukeldavo įvairių problemų, ypač susijusių su uždegimo sistema ir elektros instaliacija.
Apibendrinimas
„Toyota Supra“ 1-oji karta (1978–1981 m.) tapo legendiniu sportiniu automobiliu, kuris išsiskyrė ne tik galingais varikliais, bet ir puikiu dizainu bei sportinėmis savybėmis. Nors automobilis turėjo savo trūkumų, kaip aukšta kaina ir didesnės kuro sąnaudos, jis vis tiek buvo mėgstamas sportinių automobilių entuziastų ir tapo simboliu, kuris vėliau inspiravo daugybę kitų „Toyota Supra“ kartų. Pirmasis „Supra“ modelis buvo puikus pavyzdys, kaip „Toyota“ galėjo pereiti nuo kasdieninių automobilių gamybos prie tikrų sportinių legendų kūrimo.